20100811

00335


Mijn Zoete Leven

Jag som brukar vara så otroligt väl förberedd och ha ett nästan minutplanerat program på mina resor men det hade jag tyvärr inte hunnit med inför den här trippen till Amsterdam. Så pass oförberedd var jag att det som togs för givet att var våra bokade och prydliga men helt vanliga hotellrum faktiskt visade sig vara ett vackert penthouse bara några kvarter från centralstationen.
Vi gjorde oss snabbt hemmastadda på de 150 nyrenoverade kvadratmetrarna fördelade på tre plan och gjorde oss beredda att .. ja vad då? Inget var ju bokat eller inplanerat! Efter fyra dagar av det ljuva livet i Amsterdam hade jag all orsak att konstatera att det är sällan jag gör så lite men ändå upplever så otroligt mycket.


I love Amsterdam and the fact that the houses usually have no curtains in the windows. I can freely study the most amazing interior design solutions in the homes of the citizens. What a treat! Of course I also had my share of all the other things that Amsterdam is so well known for. Love it and will be back soon!