20090405

00275






Det österbottniska gästabudet

Malakta ligger nog så avsides som man rimligtvis kan komma i det finlandsvenska Österbotten men känns ändå väldigt "mitt i"när man gott och väl kommit sig dit. Jag blev inbjuden som gäst tillsammans med ett tiotal andra "kreativa individer" till "det österbottniska gästabudet" och tackade sent och ärligt talat mycket motvilligt ja till denna inbjudan [alltså vem vill sitta en och en halv timme i en buss för att åka till okänd ort och träffa människor som man aldrig träffat tidigare när man kan spendera lördagskvällen hemma i sin sköna soffa] men min nya kära vän Eva Forsman lyckades hur som helst charma mig till att delta i evenemanget och det tackar jag henne för. Miljön var precis så bohemiskt avslappnad och konstnärligt inbjudande som man rimligtvis kan begära på vår norra breddgrad. Maten var superb liksom det mångsidiga umgänget och jag beundrar verkligen värdparet som startat upp och håller igång ett så öppensinnigt och idealistiskt projekt som Malakta verkligen är. På återseende.

CH was once again invited to a party. Thanx.