20080215

00123




Hälsningar från ett hotelroom


Jag har någon form av hatkärlek till att bo på hotell. På samma gång som det är väldigt bekvämt med och jag verkligen njuter av lyxen att ha städerska kock och servitör till mitt förfogande så är miljöerna oftast opersonliga och därför mördande tråkiga och det gäller även i alla de så kallade designhotell som jag bott på. Inte för att man planeringsmässigt på något sätt skulle ha misslyckats med inredningen utan mer för att själva boendet är så flyktigt. För mig krävs därför en del ytterligare arrangemang för att rummet skall ge åtminstone en illusion av ett tillfälligt home away from home: En trave böcker och den slitna gamla badrocken hemifrån. En stor bunt snittblommor och vita blockljus. Laptopen med sitt välkända innehåll samt de egna kläderna prydligt upphängda på galgar och som pricken på iet beställer jag genast in extra täcken kuddar och frotté för att riktigt kunna gosa de få timmar jag skall tillbringa i mitt tillfälliga hem. [bilder från hotell Pershing Hall]

.