20071231

00103


CH 2007

Hon frågade "Christian blir du rädd i de stunder då ingenting är säkert men allt är möjligt eller i de stunder då allt känns tryggt och förutsägbart?" Det tog en stund innan jag kunde svara på frågan.


Jag är nöjd med året som gått. Nej jag har inte upplevt något sensationellt nytt eller gjort några spektakulära resor eller dramatiska uppbrott eller ställt världen upp och ner bara för att jag skulle ha känt mig uttråkad och det är väl det mest fantastiska med året som varit. CH har varit besynnerligt nöjd och tillfreds med sin tillvaro. Det har liksom inte behövts några extrema ytterligheter eller sensationer för att spice things up så att säga.


Yrkesmässigt har det varit ovanligt många privathem som fått sig en översyn i år. Det kanske är ett resultat av att alla de otaliga inredningsprogram som visas på din TV tydligt bekräftar att anlitandet av en inredningsarkitekt för att skapa en bättre och vackrare hemmiljö inte är mer dramatiskt än någon som helst annan serviceform vi anlitar för att göra våra liv bekvämare.


CH avger nyårslöften precis som alla andra. Det handlar om bot och bättring och ett hälsosammare liv samt nykterhet och diverse annat. Få se hur långt in i år 08 det håller men försöka duger ju.


Allt gott till dig och de dina 2008


[bilden av Andres Serrano är googlad från nätet]
.