20071219

00100


Att samla på dagar med lyckliga slut


What counts is nothing but living
that is everything reduced to the essential - To live


Everybody has his own personal story
and you´ve got to let it out
what you want to say
can be said in million different ways


Writing a book
painting a canvas
working in a bank or a hospital


The important thing is
that you want to say something with your life
and just there your work turns you
into an expressive medium

/ F.N


Nu i slutet av december har jag precis vant mig vid vintermörkret och kan snart kombinera den nya trivseln med några högtidligt stillsamma och lustfyllt lediga dagar som förbereds noggrant. Arbetslistorna betas av och minimeras samt hemmet storstädas och fylls med levande ljus och vita blommor. Julcirkusen har jag ju hoppat av för länge sen och kan därför unna mig lyxen att vara helt koncentrerad på alldeles egna årstidsritualer då de flesta andra stressar runt och ser allt i rött. Ännu i år finns det många möjligheter att samla på dagar med lyckliga slut och de tänker jag utnyttja. Kanske det är dags att börja fila på en liten årskrönika.

.