20070910

00049


Sköna söndag. Jag har idag förhandlat om ett nytt projekt och besökt ett annat som precis blivit klart. Det är sällan jag inreder med grävskopor men i just det här fallet så var det en absolut nödvändighet. Vi rev halva huset och byggde nytt. Visst fanns det svarta stunder då uppdragsgivarna som bodde på hotell under hela processen tvivlade på vad dom gett sig in i men idag var det idel solsken. Man glömmer obehaget då man ser och känner sig nöjd med slutresultatet. Efter det satt jag i timmar och pratade med Lady of the lake. Förstår inte vart tiden försvann och varifrån alla våra ord kom men det kändes som en högtidsstund. Väldigt många av mina bästa bekantskaper har börjat på nätet. Väl hemma igen ringde Dockans föräldrar och bjöd mig hem till sig på en vickning. Mera prat och trevligt umgänge alltså och klockan gick långt över tolvslaget så skjutsen hade förvandlats till pumpa igen och några glasskor syntes inte ens röken av. Att sånt idag.