20070804

00017

Skönt solvarm på huden vadar jag runt i vattnet vid strandkanten. Jag känner sandvågorna på bottnen under mina fotsulor ser en spigg nyfiket simma runt mina fötter och vattenytan den känns riktigt obehagligt kall mot benen. Jag ryser och nynnar på en löjlig låt i ett tappert försök att avleda uppmärksamheten men mitt fokus fortsätter envist att hålla sig till den otäckt kalla linje som kryper allt högre upp ju längre ut jag kommer. Jag nynnar vidare och rösten närmar sig falsett då det kalla når skrevet och genom att bita ihop tänderna isch kommer jag vidare så pass att iiiiiiiiih simbyxorna försvinner under vattenytan. Där tar nynnandet slut och efter en evighets flämtandning håller jag andan tar språnget och det kallt våta sköljer över och omsluter mig och det solvarma slocknar och försvinner definitivt då jag simmar ut i det blöta blå.